Vilka är Plejares?

Det sprids falsk information om Plejares, i en mörk agenda, som behöver uppmärksammas. De här krafterna är inte att leka med. Argumenten här i artikeln kräver (tyvärr) en kort redogörelse av min egen relation till Plejares.

Jag har själv personligen mött Plejares ansikte mot ansikte, umgåtts med dem, sett deras skepp: mattsvarta cirkulära skivor utan synliga sömmar, och deltagit i möten där andra, även ickemänskliga intelligenta arter har varit med. Jag har deltagit i strider ute i rymden, sett installationer på Mars och månen, samt givetvis flugit runt jorden.

De Plejares jag mötte var deras kristna huvudcivilisation, för vilka Jesus är i centrum — grundligt i centrum. De sade mig att de inte vore så avancerade och mäktiga om inte Jesus så velat. Det finns även en ond gren på mörkrets sida som också kallar sig Plejares. Det komplicerar saken.

Plejares skapade Atlantis. Vita européer är ättlingar till överlevarna från Atlantis. Atlantis var ondskefullt, i en förkristen tid, inget man vill ha tillbaka. Plejares är kristna, och Jesus favoritfolk i galaxen; så är ock jordens vita folk, Guds utvalda israeliter, som vi kallades i biblisk tid.

I alternativa media läser jag väldigt egendomliga saker om ’Plejares’. Kom ihåg att vita européer också är Plejares. Öga mot öga har Plejares sagt mig att vi är samma folk. Vi ser likadana ut. Jag minns ett tillfälle då ett par svenska småpojkar nyfiket satte pekfingret i en medelålders plejaresmans omfångsrika gubbmage, konstaterande: ”Har ni ölmagar precis som vi?” Mannen vände sig till sin frände och sade kort: ”De tror förstås att vi skall vara ’evolverade’.

Nu läser jag en artikel där Plejares beskrivs på följande sätt:

  • Lättkroppade människor som bor i den 5:e dimensionen (5D) [que?]
  • Förfäder till pleiadiska stjärnfrön som lever på jorden [que?]
  • Bärare av jordbruk, givare av civilisation, byggare av megaliter [ok]
  • Mästare på interdimensionell färd på rymdfarkoster av ljus (dvs. inte metall) [que?]
  • Återvändare till jordens mänskliga medvetenhet som andevarelser (dvs. inte astronauter med köttslig kropp) [que? — Mörkret har svårt att manifestera sig här på jorden, inte Plejares.]
  • Ser med andeögat (dvs. själsögat) [ok — har vetenskaplig beskrivning av själen, bra på det kristna andliga]
  • Atlantis beskrivs som något fantastiskt, ett paradis, 5:e dimensionen, vars minne har förvaltats av hemliga sällskap, det ’vita’ broderskapet, det ’vita’ draksällskapet. [que? — Guds ljus och sanning dold i hemliga sällskap? Nej, aldrig!]

För mig ter sig beskrivningen närmast ovan som dimridåer utlagda av mörkret, i en agenda som besvärar alltmer. New Age är kabbala, av Den Onde. Tag varning. Varje själ har en gnista från Gud i sitt inre. Se till att ha kontakt med gnistan, inte med yttre ’auktoriteter’.

privatspaning logo