Jurij Bezmenov

Yuri-Jurij-Bezmenov-formerly-KGB-NovostiJurij Bezmenov (Юрий Безменов, äv. Tomas David Schuman, 1939—1993), KGB-agent, hoppade 1970 av från Sovjetunionen för att bosätta sig i Väst. 1983 medverkade Bezmenov i dokumentären “Soviet subversion of the free press, a conversation with Yuri Bezmenov”, av den amerikanske politiske journalisten G. Edward Griffin.

Bezmenov är otroligt aktuell för den som vill förstå dagens politiska skeenden.

Dagens kravaller sedda från år 1984

Jag har fått nog av andras propaganda. Jag är för sanningen, oavsett vem som säger den. Jag är för rättvisan, oavsett vem den är för eller emot. Jag är först och främst en människa, och som sådan är jag för vad och vem som helst som gynnar mänskligheten som helhet.— Malcolm X

👀 ▾
Bezmenov säger i intervjun att när de nyttiga idioterna har tjänat ut, kommer de att ställas mot väggen och skjutas — av sina egna. Historiskt gjordes detta med såväl jacobiner som bolsjeviker, och kommer att ske med dagens aningslösa vänsterakoluter.
När jag var ung på 1970-talet, sade jag till diverse ordensbröder att jag visste vad de skulle göra med folk längre ner i hierarkin som har tjänat ut sitt syfte, varpå ordensbröderna log diaboliskt. Sedan påtalade jag att hierarkins högre nivåer betraktade dem själva på samma sätt, vilket fick deras leenden att utbytas i skräck och önskan att lämna. En del började skaka. Narcissistträningen hade förhindrat dem från att se sig själva som utsatta.
Brödraskapen är ’elitens’ viktigaste maktbas. Bland det mest effektfulla en individ kan göra för liv & frihet är att övertyga medlemmarna att lämna, vilket ibland är så lätt som att säga två oskyldiga meningar.

🔗 Psykopater saknar omdömets spärrar, och kan göra vad som helst, mot vem som helst,
var som helst, när som helst, med en patologisk oförmåga att förutse handlingars följder,
en känsla av nobilitet och rätt över andra, att ”allt är möjligt”.

privatspaning logo